Barcode-listen, en parallellmåling til Norsk Kundebarometer viser at selskapet kun ett år etter at Polar Kraft ble etablert oppnår oppsiktsvekkende gode resultater på kundetilfredshet og på lojalitet.
I Norsk Kundebarometer er det kun de ti største aktørene som får en offisiell listeplassering. Polar Kraft er foreløpig ikke store nok til å være på denne lista. Likevel er vi nå målt på de samme kriteriene. Og resultatene er helt i norgestoppen, kun ett år etter at Polar Kraft oppstod som et resultat av fusjon mellom Kraftinor og SKS Kraftsalg.
- På kundetilfredshet har Polar Kraft har en score på 75,2, halvannet poeng bak vinneren i strømbransjen.
- På kundelojalitet har Polar Kraft en score på 81,4. Det ville gitt delt førsteplass i strømbransjen.
- En fantastisk tillitserklæring til oss. Samtidig en spore til å utvikle oss ytterligere i tiden fremover. I vår bransje er fornøyde og lojale kunder det som skal til for å vokse og kunne tilby stadig bedre produkter, sier kundesjef i Polar Kraft, Frode Schjenken Jensen.
- 75,2 poeng i tilfredshet noe betyr at dere havner i kategorien «svært fornøyde kunder». Det er ikke så mange andre som har det i denne bransjen, sier Hans Petter Wøien – daglig leder i Barcode Intelligence.
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i over tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.
Målingen er gjort av Barcode Intelligence, ansvarlig for Norsk Kundebarometer.
Les mer om undersøkelsen her barcode.as/KTI-rating.