Den aller viktigste jobben til kunderådgiverne i Polar Kraft er å sørge for at kundene føler seg sett og hørt når de kontakter oss.
- Det handler om å lytte til hva kunden spør om, og deretter gi gode og konkrete råd. Vi skal se behovet og å se kunden, og kunden må sitte igjen med en følelse av at vi har ytt dem noe positivt, sier kundesjefen.
Les også: Kundeservice: Ofte stilte spørsmål til Polar Kraft
Praktiske råd om strømsparing
Polar Krafts kundesenter består av totalt 14 kunderådgivere som tilbyr hjelp på telefon, e-post og chat.
Kunderådgiverne kjenner strømmarkedet godt, og hver uke holder de ansatte seg oppdatert på prisutviklingen i strømmarkedet gjennom Polar Krafts kompetansemiljø på krafthandel. En ukentlig oppdatering gjør de ansatte ekstra godt rustet til å svare på spørsmål om hvordan strømprisene er ventet å bli, forklarer Linda Merethe Engan.
- Hva er det de fleste kontakter Polar Krafts kundeservice om?
- De aller fleste kontakter oss om generelle henvendelser rundt sin strømavtale. Det kan dreie seg om bestillinger/oppsigelser, spørsmål knyttet til fakturaen fra oss, eller at kunden ønsker mer informasjon om tilleggsproduktene vi fører. Mange trenger også litt hjelp for å komme i gang med Polar Kraft-appen. I tillegg opplever vi at flere også ønsker en samtale om hva de selv kan gjøre for å få ned strømforbruket i hjemmet, sier Engan, og forklarer:
- Kunderådgiverne til Polar Kraft gir praktiske råd om strømsparing, og kan hjelpe til med store og små spørsmål knyttet til strøm. Mange kontakter oss med ønske om å få ned forbruket sitt. Da hjelper vi dem i gang. Det kan dreie seg om små grep som faktisk kan utgjøre stor forskjell på strømregningen i det lange løp. For eksempel å justere temperaturen på varmtvannsberederen noe, der er det mye energi å spare, sier Engan.
- Viktig å kunne snakke med et menneske
Engan opplever at kundene til Polar Kraft verdsetter den gode gamle kundeservicen på telefon mer enn noen gang. I tillegg er døren alltid åpen hos Polar Kraft, dersom kundene ønsker å titte innom.
- Hva betyr god kundeservice for deg?
- God kundeservice for meg er når jeg blir møtt av en kunderådgiver som er løsningsorientert, og som får meg til å smile og tenke: Denne personen elsker virkelig jobben sin! God kundeservice er også synonymt med god tilgjengelighet og det å få snakke med et menneske. Det er dessverre ikke hverdagskost i vår bransje. Mange av konkurrentene våre tilbyr kun kundeservice på mail eller chat.
GOD SERVICE: – Det aller viktigste er å sørge for at kundene våre føler seg sett og hørt, sier kundesjef Linda Engan om god kundeservice. Kundesenteret til Polar Kraft vil være bemannet gjennom hele sommeren.
Vant Kundeserviceprisen 2024
For Polar Kraft er kundeservice et prioritert område, og nylig gikk vi helt til topps da Kundeserviceprisen 2024 for energibransjen ble utdelt. Også i 2023 og 2022 var Polar Kraft i toppen av kåringen som gjennomføres av Seeyou, forteller Engan.
- Strømbransjen kan se tilbake på noen turbulente år med galopperende priser. Kunderådgiverne våre har sittet i stormen av frustrerte kunder i denne perioden, og har gjort en fantastisk jobb for å skape generell forståelse rundt hvorfor strømprisene svinger, og å hjelpe kundene med å redusere forbruket – og strømregningen sin.
Les også: Polar Kraft vant Kundeserviceprisen 2024
Kundesenteret holder åpent i sommer
Polar Krafts kundesenter vil være bemannet alle hverdager fra klokken 10-15 i sommer. Våre kunderådgivere sitter da klare til å hjelpe dersom du har spørsmål knyttet til ditt kundeforhold, eller du har generelle om strøm.
- Vi vil være tilgjengelige gjennom hele sommeren. Til tross for at vi ikke kommer til å være alle mann alle på jobb, så vi vi jobbe for å opprettholde den gode servicen som kundene våre er vant til, avslutter Linda Engan.
Polar Krafts kundesenter:
- 14 kunnskapsrike kunderådgivere
- Hjelper med spørsmål om strømavtaler og generelle strømspørsmål
- Hjelper deg i gang med Polar Krafts tilleggsprodukter som app, varmepumpe og elbillading
- Kundeservice på telefon, e-post og chat alle hverdager, fra klokken 10.00-15.00
- Tilbakeringstjeneste ved telefonkø