Da Polar Kraft ble etablert, 1. januar 2018, tok vi med oss det beste fra de to bedriftene som nå ble én: gode produkter, god kundetilfredshet og et godt arbeidsmiljø. At vi ved utgangen av 2018 kunne sette frem skiltet med "Great Place to Work", anser vi som et tegn på at vi er på god vei til å lykkes med å skape vårt strategiske fundament: lønnsom vekst, fornøyde kunder og en attraktiv arbeidsplass.
Vi jobber ut fra en filosofi at man verken får lønnsom vekst eller fornøyde kunder uten at man tilbyr de ansatte den beste arbeidsplassen.
Hva er så det?
Ifm sammensmeltingen av SKS Kraftsalg og Kraftinor, tok vi med oss det beste fra begge virksomhetene mht produkter, innovasjon, kundebehandling og personalkultur. Vi syntes selv at dette fungerte bra, men mente at måling av tilfredshet krever en anerkjent metode og må måles objektivt av eksterne. Vårt valg falt på Great Place to Work Institute.
Det er ingen selvfølge at et nyfusjonert selskap skal score høyt i en slik kartlegging kun 10 måneder etter oppstart. Gleden var imidlertid stor da rapporten viste at vi ble sertifisert og med et resultat like under Norges beste selskaper i vår kategori (25 - 49 ansatte).
Veien videre nå er en forbedringsprosess på områdene med lavest score der de ansatte involveres. Resultatforbedring og -oppfølging utføres dernest gjennom årlige GPTW-undersøkelser blant alle ansatte.
Alt vi gjør i dag, er med tanke på i morgen.