Når bør jeg melde at jeg flytter ut?
Etter at Elhub ble innført er reglene endret og strømselskapet kan ikke lenger tilbakedatere flyttingen, men er avhengige av at det meldes inn i forkant. Meld fra noen dager før, så rekker vi å melde inn til rett dato. Send oss mail på kunde@polarkraft.no eller kontakt vår kundeservice på 987 02006.
Når du har meldt flytting til oss går det hele automatisk og både strømforbruk og nettleie måles fra riktig målepunkt fra du har meldt flytting. Med de automatiske målerne, kan vi enkelt hente inn korrekt målerstand, sånn at du får korrekt faktura fra dag én i ny bolig.
Har du imidlertid glemt å melde utflytting fra din gamle bolig, må du påse at de som nå bor der bestiller strøm fra datoen de flyttet inn. De kan melde innflyttingsdato inntil 30 dager på etterskudd. Hvis de ikke gjør det kan du risikere å måtte betale for strøm på din gamle adresse lenge etter du har flyttet. Så fort noen andre har bestilt strøm på din gamle adresse, vil strømabonnementet ditt på den adressen automatisk avsluttes.
Om du glemmer å melde fra før flyttingen vil vi selvsagt gjøre vårt beste for å hjelpe deg, men da kan det være for sent å få korrekt oppstartsdato. Så, huskeregelen er: meld flytting FØR du flytter på kunde@polarkraft.no
Når bør jeg melde at jeg flytter inn?
Regelen om å melde i forkant påvirker ikke innflytting. Det betyr at du fremdeles kan registrere innflyttingsdato inntil 30 dager tilbake i tid når du bestiller strøm til din nye bolig.
Må jeg si opp strømavtalen, selv om jeg fortsatt skal være kunde?
Ja, du må si opp avtalen på den gamle adressen og lage en ny avtale på den nye adressen. Trenger du hjelp til å finne ut hvilken avtale som passer for deg? Kontakt vår kundeservice på 987 02006, så vil vi hjelpe deg.
Hvordan får jeg samme strømavtale på min nye adresse?
Når du melder flytting på kunde@polarkraft.no så vil vi opprette samme avtale som før på din nye adresse. Bare husk på å gi beskjed til oss snarest mulig, så ordner vi alt det praktiske for deg, og du slipper dyr “ventetariff” hos netteier.
Send oss (for din nye bolig):
Se “ofte stilte spørsmål” om flytting og strøm.
Om du glemmer å melde fra kan du bli stående uten en strømavtale. Da kan avtalen havne på "leveringsplikt" hos netteier. Det kan innebære at du får en dyrere strøm enn du ellers ville fått.
Hva betyr "leveringsplikt"?
Om du ikke har valgt en strømleverandør til din nye adresse vil avtalen havne på "leveringsplikt". Da må din netteier sørge for strømleveransen til boligen. Netteieren har ikke rutiner for salg av strøm, og det vil derfor tilkomme gebyrer for denne tjenesten. Du vil derfor ikke risikere å bli uten strøm, men du vil betale mer enn nødvendig for tjenesten. Så, huskeregelen er: meld flytting FØR du flytter på kunde@polarkraft.no.
Er det din første bolig?
Har du kjøpt, eller leid deg din første bolig? Dersom strømmen ikke er inkludert i husleien, må du selv skaffe deg en strømavtale. Hos Polar Kraft er det både enkelt og rimelig.
Se våre private strømavtaler her.
Alt vi gjør i dag, er med tanke på i morgen.