Kundene elsker gjengen til Sølvi

Knalltall for Polar Kraft i kamp mot strømgigantene

Postet 25.05.2020

Det er nærmere to år siden Kraftinor og SKS Kraftsalg fusjonerte sammen til Polar Kraft. Utfordringen i alle fusjoner er å klare å beholde den positive kulturen og å sørge for at hele selskapet går i takt.

Derfor måler vi stadig vekk status hos oss i Polar Kraft. Nå har vi fått nye resultater – som plasserer oss helt i toppen i Norge iflg. Barcode-listen, en parallellmåling til Norsk Kundebarometer*.

Gitt at vi hadde vært store nok iht. Norsk Kundebarometer så hadde vi blitt nummer tre i bransjen i Norge på både lojalitet og kundetilfredshet. I tillegg har vi fått fjerdeplass, gjennom SeeYou’s måling om beste kundesenter på strømsalg. Alt dette er oppsiktsvekkende godt for et ny-fusjonert selskap, adskillig mindre enn aktørene man konkurrerer mot.

- Men hemmeligheten ligger akkurat her. Vi er ikke så store, men gjengen som jobber på kundesenteret kan virkelig både produktene og systemene, sier leder for kundesenteret Sølvi Tønder Leirvik.

Hun leder en erfaren gjeng med base på Fauske – og med medarbeidere også i Svolvær, Ballangen og på Sortland.

- Det er en håndplukket gjeng med mange års erfaring. Da blir det hyggelig å være kunde

Tilfredse og lojale

* I Norsk Kundebarometer er det kun de ti største aktørene som får en offisiell listeplassering. Polar Kraft er foreløpig ikke store nok til å være på denne listen, men vi er målt på de samme kriteriene, etter samme metode og i samme tidsperiode. Nok en gang leverer Polar Kraft strålende resultater i både tilfredshet og lojalitet.

Det var tilnærmet dødt løp mellom de tre beste i kategorien tilfredshet/dyktighet. Polar Kraft endte på tredjeplass på Barcode-listen – langt over gjennomsnittet med 76,7 poeng. Bare 0,3 poeng unna seier og fem poeng over gjennomsnittet. I denne kategorien får kundene til strømselskapene en rekke spørsmål om hvor fornøyde de er. Blant spørsmålene Polar Kraft fikk den høyeste scoren i undersøkelsen var: «Tenk deg en ideell strømleverandør. Hvor nært opp til dette idealet er Polar Kraft?»

- Også i lojalitet ble Polar Kraft rangert som nummer tre. Her fikk kundene spørsmålet: «Hvor sannsynlig eller usannsynlig er det at du kommer til å fortsette som kunde hos Polar Kraft?” Her scorer vi 80,2 poeng (indeks fra 0-100, hvor 100 er best) hvilket er høyt i en bransje som den vi opererer i.

- Dette er en honnør til hele Polar Kraft selvsagt. Men jeg tenker at kundesenteret er en utrolig viktig del av disse resultatene. Hvis ikke den delen fungerer vil vi fort merke det, sier Frode Schjenken Jensen – kundesjef for Polar Kraft.

Knalltall for kundesenteret

Vi har også fått resultatene for målingene gjort i forbindelse med Kundesenterprisen. Dette er også en nasjonal kåring hvor «hemmelige» kunder tar kontakt med bedrifter og måler kvaliteten på tilbakemeldingene. Både digitalt og via telefon.

Også her leverte Polar Kraft på øverste hylle. I denne målingen var det 15 aktører som ble målt. Totalresultatet ble en fjerdeplass med 80,2 poeng (av 100 mulige). Gjennomsnittet for bransjen var på 71,9 poeng.

- Det vi ser er at kundene bruker stadig flere plattformer for å få tak i oss. Samtidig ser vi at det å være tilgjengelig på telefon er kjempeviktig for folk. Derfor skal vi fortsette å levere best i alle kanaler, sier Leirvik.

 

barcode_polarkraft_poeng

 

Her kan du lese mer om våre strømprodukter og våre bærekraftsmål

Våre strømprodukter

Polar Fornybar

Polar Bærekraft

Powered by FUNN