![]() |
Polar Eco - live forbruk |
Kan jeg se hvor mye strøm jeg bruker akkurat nå?
Ja, Polar Kraft tilbyr nå en enhet som kobles til strømmåleren som viser hjemmets energiaktivitet i sanntid.
Med Polar Eco har du oversikt over:
Hvordan får jeg åpnet HAN-porten min?
Du må bestille åpning av HAN-port hos din nettleverandør. De fleste nettleverandører har et valg for dette inne på dine kundesider hos dem, hvis ikke så må du ta kontakt med dem på epost eller telefon.
Åpning av HAN-port MÅ bestilles av den som har kundeforholdet mot nettleverandør, vi kan ikke gjøre dette på vegne av deg.
Kan flere i husstanden bruke Eco-appen?
Ja! Under prosessen med å sette opp enheten, så må man opprette et brukernavn og et passord. Etter at enheten er satt opp, vil flere i husstanden kunne laste ned appen og logge inn med samme brukernavn og passord.
Hva betyr de ulike LED-lys fargene/statusene på Polar Eco?
Her er en oversikt over de mest vanlige LED-lys statusene på enheten:
Led-lyset blafrer blått når jeg har koblet det til en strømkilde
Strømkilden forsyner ikke enheten med nok strøm. Forsøk å bytte strømkilde (til for eksempel en USB lader). Dersom enheten får tilstrekkelig strøm, skal LED-lyset lyse blått.
LED-lyste lyser rødt eller grønt
Når du har fått satt enheten opp mot et trådløst nettverk, vil LED-lyset lyse rødt mens den forsøker å koble seg til nettverket, og den vil lyse grønt når den har klart og koble seg til og har fått nettverk.
LED-lyset blinker gult når jeg har koblet den til måleren
Dette betyr at enheten holder på å lade seg opp. Når den er ferdig oppladet, vil LED-lyset slukke.
LED-lyset er slukket etter at jeg har koblet den til måleren
Dette er helt normalt, og betyr at enheten er fullt oppladet og i normal drift! LED-lyset vil altså være av så lenge alt er normalt.
Hvordan nullstiller jeg Polar Eco?
Enheten nullstilles ved å holde inne reset-knappen (mellom USB- og nettverksinngangen bak på enheten) i 5 sekunder, til LED-lyset på forsiden blir grønt.
Enheten kan så settes opp på nytt, ved å gå under “mine enheter” i appen og klikke seg inn på enhetens innstillinger, og deretter klikke på “Sett opp på nytt” og følge instruksjonene.
Hvordan bytter jeg trådløst nettverk på enheten?
Enheten må nullstilles ved å holde inne reset-knappen (mellom USB- og nettverksinngangen bak på enheten) i 5 sekunder, til LED-lyset på forsiden blir grønt.
Enheten kan så settes opp på nytt, ved å gå under “mine enheter” i appen og klikke seg inn på enhetens innstillinger, og deretter klikke på “Sett opp på nytt” og følge instruksjonene.