- De fleste bedriftskunder ønsker forutsigbarhet

Hos Polar Kraft har bedriftskundene tilgang på kostnadsfri energirådgivning. For tiden er det stor etterspørsel etter forutsigbare produkter, forteller Tommy Myrland.

Smilende mann i samtale med en kollega.
Smilende mann i samtale med en kollega.

Myrland er leder for bedriftsmarkedet i Polar Kraft, og inngår i et team på 9 medarbeidere som alle har lang erfaring med kraftleveranser til bedriftsmarkedet.

Hver uke er rådgiverne i kontakt med bedriftskunder, både på telefon og gjennom fysiske kundebesøk, og Myrland kan fortelle at man om høsten merker økt pågang fra kunder som ønsker en gjennomgang av sin strømavtale. Derfor er teamet godt forberedt på å følge opp mange kunder i tiden som kommer.

- Vi går snart inn i en tid med store prissvingninger, og vi kan få både timer og dager med ekstreme strømpriser. Dette vet kundene også, og vi opplever at mange ønsker råd om hva slags strømavtale som lønner seg for dem denne vinteren, sier Myrland.

Stor etterspørsel etter forutsigbarhet

De fleste av Polar Krafts bedriftskunder etterspør forutsigbare strømavtaler, for eksempel spot med sikring, der man kan sikre seg mot de aller høyeste pristoppene.

- De fleste ønsker forutsigbarhet, noe vi jobber for å imøtekomme. I Polar Kraft kan vi blant annet hjelpe med å anbefale strømavtaler og produkter som lønner seg for den enkelte kunde, og for noen kan sikringsprodukter lønne seg.

Vi opplever at mange ønsker råd om hva slags strømavtale som lønner seg for dem denne vinteren.
Tommy Myrland, leder for bedriftsmarkedet i Polar Kraft

- Hva annet hjelper dere med?

- De fleste ønsker råd om hvordan bedriften kan kutte kostnadene på strøm. Vi i Polar Kraft tilbyr flere gode og energibesparende produkter, blant annet en smart app, varmepumper, elbilladere til bedriftskunder, smart strømstyring og tilleggstjenesten Min Bedrift Pluss, som blant annet hjelper kunden med å planlegge strømforbruket, sier Myrland, og legger til:

- Vi hjelper gjerne kundene i gang med disse produktene. I tillegg hjelper vi ofte med generelle tiltak som kan hjelpe bedriften med å redusere strømforbruket. Blant annet kan det lønne seg å sammenkoble anlegg, dersom man har flere strømmålere. Kunden vil da betale færre fastledd, både på nettleie og strøm, og effekttoppene blir mindre.

Bilde av mann foran PC-skjerm.
Bilde av mann foran PC-skjerm.
DIGITALT VERKTØY: Med Polar Krafts digitale verktøy Min Bedrift Pluss har kunden blant annet mulighet til å sette opp et energibudsjett for vinteren, basert på markedsprognosene fremover.

Min Bedrift Pluss – nyttig informasjon om bedriftens strømforbruk

Min Bedrift er en kostnadsfri portal for alle bedriftskunder, som er tilgjengelig via Polar Krafts nettsider. Løsningen finnes også i en utvidet versjon, Min Bedrift Pluss, som til en lav månedspris tilbyr blant annet energibudsjett, forbruksanalyse, og en detaljert oversikt over bedriftens fakturaer.

I tillegg til å ha full oversikt over bedriftens elektriske anlegg, kan man følge med på prisutviklingen for den kommende måneden. Min Bedrift Pluss gir mye nyttig tilleggsinformasjon om bedriftens strømforbruk, og kan hjelpe med å gjøre store besparelser.

Min Bedrift Pluss anbefales særlig for større bedrifter, og bedrifter med datter- og underselskaper. Min Bedrift Pluss hjelper bedriften med å oppdage uvanlige forbruksmønstre og endringer i effektuttak på et tidlig tidspunkt.

- Hvordan er responsen fra kundene på Min Bedrift-produktene?

- Mottakelsen har vært svært god, og min egen erfaring er også at dette er et fantastisk verktøy for bedriftskunder, hvor man kan ha full kontroll på strømforbruket. I pluss-versjonen kan du også følge med på prognosene fremover. Vi opplever at kundene generelt blir mer bevisst på bedriftens strømforbruk når man kan se tall og prognoser på en slik oversiktlig måte, sier Myrland.   

- Viktig med nærhet til kunden 

For bedriftsteamet i Polar Kraft er det viktig å være en trygg og pålitelig strømaktør som tilbyr transparente produkter. I tillegg skal det være lav terskel for å ta kontakt med Polar Kraft dersom man lurer på noe rundt sin strømavtale eller trenger hjelp for å komme i gang med tilleggsproduktene.

- Hvorfor er Polar Kraft et godt valg for bedriftskunder?

- Det aller viktigste er nærheten til kundene våre. Teamet vårt på 9 medarbeidere er fordelt på 7 ulike kontorer her i nord, og hos oss er det åpne dører til enhver tid. I tillegg jobber vi for å være en samfunnsnyttig aktør i nærmiljøet hvor vi holder til. Her tror jeg at vi skiller oss positivt ut i forhold til flere av konkurrentene våre, avslutter Tommy Myrland.